joi, 17 aprilie 2008

Istoria Lamborghini

Firma Lamborghini este legata de omul care a avut inspiratia, priceperea si determinarea sa transforme un vis in realitate: Ferruccio Lamborghini. Ferruccio s-a nascut in Renazzo, un mic sat de langa Bologna la data de 28 aprilie 1916. In al doilea razboi mondial este trimis sa se ocupe de intretinerea masinilor in Rhodes Grecia. In aceasta perioada s-a ocupat cu achizitioanrea de vehicule militare vechi pe care le transforma in tractoare, de care Italia avea disperata nevoie dupa razboi. In 1959 se extinde si produce cuptoare si aparate de aer conditionat. La un moment dat incearca chiar sa produca elicoptere dar este oprit de guvern.



1916-1976

Ferruccio Lamborghini se decide apoi sa isi intoarca atentia spre automobile si astfel viata sa s-a schimbat dramatic si lumea masinilor nu a mai fost niciodata aceeasi. Din 1964 Lamborghini incepe sa livreze masini care erau idealul de frumusete si perfectiune exprimand mai bine ca orice altcineva idealul de a fi cel mai bun. Anul 1972 a fost marcat de cea mai mare criza din istoria Lamborghini. Ferruccio a fost nevoit sa vanda 51% din companie unui elvetian: Georges-Henri Rossetti, iar apoi in 1974 a vandut restul de 49% unui prieten de-a lui Rossetti, Rene Leimer.






1916-1976

Ferruccio Lamborghini se decide apoi sa isi intoarca atentia spre automobile si astfel viata sa s-a schimbat dramatic si lumea masinilor nu a mai fost niciodata aceeasi. Din 1964 Lamborghini incepe sa livreze masini care erau idealul de frumusete si perfectiune exprimand mai bine ca orice altcineva idealul de a fi cel mai bun. Anul 1972 a fost marcat de cea mai mare criza din istoria Lamborghini. Ferruccio a fost nevoit sa vanda 51% din companie unui elvetian: Georges-Henri Rossetti, iar apoi in 1974 a vandut restul de 49% unui prieten de-a lui Rossetti, Rene Leimer.





1977-1991


Fara indoiala anul 1977 este cel mai prost an din istoria companiei Lamborghini. Totusi, Alessandro Artese, Sgarzi si Giulio Alfieri reusesc sa mentina compania in stare de functionare pana in 1980 cand este vanduta fratilor Mimran. Intre anii 1984 – 1986 se fac progrese remarcabile, astfel incat compania cunoaste o noua perioada de crestere extraordinara. Simbolul companiei, un taur fioros, a devenit foarte cunoscut pe piata automobilelor. Totusi, a aparut nevoia unui partener, iar Chrysler s-a alaturat fratilor Mimran la data de 23 aprilie 1987. Putin mai tarziu, pe 7 mai 1990, dupa 19 ani de activitate si 1997 de masini produse, modelul Countach este scos din productie lasand loc noului model de top: Diablo.





1992-1995


La data de 20 februarie 1993, Ferruccio Lamborghini se stinge din viata. Criza din aceasta perioada a motivat compania care a experimentat diverse proiecte (vehicule electrice pentru transportul urban, motoare pentru barci, etc). In martie 1993 a fost prezentat Diablo VT (bolidul ce permitea tractiune integrala), iar in septembrie 1993 este prezentat Diablo Special Edition, marca aniversarea a 30 de ani de la nasterea companiei. In ianuarie 1994 Chrysler vinde Automobili Lamborghini firmei MegaTech. In 1995 actionari devin VPower (60%) si MyCom (40%).


1998-2001

La data de 24 iulie 1998 este semnat un acord intre actionarii Lamborghini si Audi pentru preluarea completa a companiei.Lamborghini. Aceasta are astfel un proprietar puternic si respectat in industria automobilelor oferind noi perspective succesului super masinilor produse la Sant Agata. In septembrie 1998, Rodolfo Rocchio, un inginer italian cu multa experienta in grupul Audi, este numit Director Manager Automobili Lamborghini Holding S.p.a.



Organizare

Astazi Automobili Lamborghini Holding S.p.A., condusa de Martin Winterkorn, are control total asupra a trei companii diferite:
• Automobili Lamborghini (automobile)
• Motori Marini Lamborghini (motoare marine)
• Lamborghini Artimarca (publicitate, vanzari, licente).
Giuseppe Greco un manager cu o vasta experienta a fost numit directorul Automobili Lamborghini.



Reteta succesului Lamborghini

Fara jumatati de masura
Fara compromisuri
Depasirea limitelor
Cel mai inovator design, ultima tehnologie, cele mai moderne concepte.



Toate modele Lamborghini de la primul 350 GT, pana la ultimul Reventon, se mandresc ca au atins intotdeauna obiectivele care au fost stabilite. Fiecare model nou a depasit barierele impuse de precedentul. Aceste lucruri au adus succesul legendarei firmei Lamborghini.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu