luni, 14 aprilie 2008

Visul numărul 1


Lamborghini Reventon a fost lansat la Frankfurt. Din acest model se vor construi doar 20 de exemplare. Preţul fără taxe este de 1 milion de euro. Motorizarea este de 6500 cmc, V12 şi 650 CP şi 660 N/m animata de o cutie de viteze cu şase trepte manuală.


Stephan Winkelmann Preşedintele Automobili Lamborghini S.p.A. a declarat: “Reventon este cel mai extrem automobil construit de Lamborghini; designerii de la Lamborghini Style Centre au luat partea tehnică de la modelul Murcielago LP640”.



Lamborghini Reventon a fost proiectat în întregime în Sant’Agata Bolognese, locul unde s-a născut şi Lamborghini şi casa super automobilelor ce poarta sigla taurului. Doar 20 de colecţionari şi prieteni ai constructorului vor avea ocazia să cumpere şi să se afle în unul din exemplarele construite.




Numele Reventon a fost ales conform tradiţiei Lamborghini. Reventon a fost numele unui taur din familia Rodriguez ce s-a luptat cu taurul Felix Guzman în anul 1943, învingându-l.




Designul modelului Reventon de la Lamborghini a fost inspirat din domeniul aeronauticii, şi mai ales de avioanele moderne unde viteza şi dinamismul sunt la absolut. Ca şi modelul LP640 pe care se bazează, Reventon are caroseria construită din materiale compozite şi fibră de carbon. Portierele folosesc sistemul de deschide LSD (. Designul special ales pentru o aerodinamică cât mai mare îi garantează modelului Reventon o viteză de 340 km/h. Pentru a opri în condiţii de maximă siguranţa discurile de frână sunt din materiale ceramice.



În afara faptului că păstrează cele mai bune caracteristici de la Murcielago LP640, Reventon mai aduce şi alte îmbunătăţiri la sistemul de răcire al motorului, admisiei de aer şi sistemului de frânare. Blocurile optice faţă sunt animate de tehnologia Bi-Xenon şi a diodelor, tehnologia LED asigura prin intermediul a şapte leduri lumina de zi. Stopurile spate sunt şi ele animate de aceeaşi tehnologie, oferind un efect e lumină unic. Culoarea aleasă pentru cele 20 de exemplare este una opacă, o combinaţie de verde cu gri, fără luciu, mată. Datorită particulelor de metal din vopsea aceasta are un ton diferit ziua. Jantele au şi ele acelaşi finisaj.



Designul unic aplicat la exterior îl găsim şi în interior. Piele Alcantara, carbon, aluminiu şi combinaţii de piele avem în interior. Ecranul LCD TFT seamănă cu cel al navelor de zbor moderne. Şoferul poate alege între două moduri de afişare a datelor tehnice pe acest display. Echipele de Formula 1 folosesc acelaşi display pentru a analiza forţele dinamice din timpul cursei.


Comenzile cutiei de viteze se fac cu ajutorul a două clape ce se află sub volan. Toată electronica modelului Reventon a fost dezvoltată la Departamentul Lamborghini de Inginerie. Întregul proiect a fost dezvoltat în mai puţin de un an. De la schiţele pe hârtie s-a trecut rapid la modele 3D pe computer şi la modele la scara 1:10 şi 1:4 reale. Motorizarea a rămas aceeaşi ca şi la LP640: V12 de 6500 cmc şi 650 CP la 8000 rpm şi 660 N/m. Schimbarea treptelor de viteză se face foarte repede. Tracţiunea se realizează pe toate cele patru roţi. De la 0 la 100 km/h accelerează în 3.4 secunde iar viteza maximă este de 340 km/h.


2 comentarii:

  1. Aici nu trebuie sa zăci nimic, ci doar să închizi ochii şi să-ţi imaginezi cum conduci acest vis !

    RăspundețiȘtergere